Blondies blog

fredag, augusti 24, 2007

En höjdare till firmafest...

Har varit en helt galen vecka med massa skoj, men det bästa var nog ändå igår. Det var dags för firmafest med nya jobbet, och vi skulle paddla Drakbåtar var det sagt. Nu var det inte så, utan vi var helt lurade ("Hade jag avslöjat detta innan hade ni aldrig kommit hit idag").
Istället skulle vi ut på en Äventyrsbana. Jahapp... Lät ju skoj. Drog iväg med buss åt Nacka-hållet någonstans. Ingen visste direkt vad äventyrsbana betydde egentligen. Men det märkte vi! Bilderna får väl tala för sig själva. Själv säger jag bara: Oh-My-God! :)
(Förresten, väldigt dåliga bilder från min mobilkamera, men klicka på dom så ser man lite bättre vad jag pratar om)

Avsats 18 meter upp i luften. Bara att klättra upp i sin sele och kasta sig rätt ut!! Som bungyjump fast inte med huvudet först (om man inte promt ville det då....).
Trampolinen man skulle ta sikte på och kasta sig mot där uppe. Och nej, ingen lyckades fånga den, vi var glada bara att vi vågade kasta oss ut.

Grej nr 2. Klättra upp 18 meter. Byt säkerhetslina. Klättra ut på den slaka linan och ta dig framåt men hjälp av några lösa rep som hängde ner...

Och ja... man ramlade ner ganska fort... tyvärr. Fast vissa var grymt duktiga!

Sista grejen var coolast!! En linbana, 2 i taget. Började nästan 20 meter upp i luften (det satans klättrandet uppåt igen!) och sen iväg, bara hängandes rakt upp o ner me en kollega på ryggen, i 70 km i timmen!! Helt galet! Gröna Lund kan slänga sig i väggen!!
Efter detta var det party som även det var helt galet! Mina nya kollegor är inte friska någonstans (på ett positivt sätt) och vi hade sjukt roligt fram tills klockan 03 inatt, när jag ramlade i säng. Klockan ringde 06:20 imorse, och då trodde jag på riktigt att jag skulle dö!!
Men tog mig faktiskt iväg till jobbet, och jag var inte den som var mest sliten där idag trots allt (och jag var JÄVLIGT sliten!). Satt i möte hela dagen och kämpade som en liten gris med att hålla ögonen öppna. Kl 16 gav jag upp och åkte hem och sov en timme.
Så ja, detta är en väldigt lugn fredag kväll för min del.

6 Comments:

  • At 24 augusti, 2007 21:22, Blogger Carro said…

    Låter vidrigt. Jag hade sagt upp mig på direkten. Värre än stafett.

     
  • At 24 augusti, 2007 21:30, Blogger jennypenny said…

    Men inte värre än att tvingas stå i mål på alla sporter på skol-gympan ;)Nej allvarligt, det va GRYMT!

     
  • At 25 augusti, 2007 11:08, Anonymous Anonym said…

    WOW!! Det verkar som om ni har haft hur kul somhelst. (JAG hade aldrig vågat)

    /Räddharen Maja

     
  • At 25 augusti, 2007 12:07, Blogger Anette said…

    You've got to be kidding!! Jag hade tvärvägrat, hade aldrig funkat med min höjdskräck. Nope!

     
  • At 25 augusti, 2007 13:27, Blogger jennypenny said…

    Äsch, tror inte att ni hade bangat när ni väl va där. Va massor me folk med höjdskräck som faktiskt fixade det!! Grymt imponerande! Dessutom var det en enorm boost för självförtroendet! :)

     
  • At 27 augusti, 2007 11:00, Blogger Anette said…

    Jempis, du har uppenbarligen inte sett mig när skräcken sätter in. Det är ingen kul historia. Jag lovar. Och självförtroendet är så boostat som det kan bli ändå..skulle bara bli alldeles för kaxig ;))

     

Skicka en kommentar

<< Home