Blondies blog

onsdag, februari 11, 2009

Men allvarligt talat Comhem

Ringde Comhem idag för att se över mina abbonemang på digital-tv och bredband.
Tänkte kolla va jag egentligen hade eftersom jag tycker att jag betalar så mycket och jag får inte priserna att stämma med deras uppgifter på deras hemsida.
Ja, då visade det sig att dom hade sänkt priserna för länge sedan, men jag satt och betalade dom gamla högre priserna. Eh... hallå? Sänks dom inte automatiskt för gamla trogna kunder då?? Nix, det gör dom tydligen inte, man får själv ringa in och ändra!!
Bestämde mig även för att mina drygt 100 kanaler var lite overkill, så jag skulle minska ner antalet där till steget under. Bestämde mig för "Medium" istället, men då åker jag på en bindningstid! Trots att jag haft XL typ flera år! Vad är det för kundvård egentligen??? Så nu fick jag betala lite extra för att slippa bindningstiden! Fan va stört.
En annan grej jag stör mig på är att det kostar typ 25 öre per minut att ringa dit, som deras befintliga kund. Okej okej, det är inga pengar direkt, men den för-inspelade rösten maler på i hundra år innan man ens kommer fram, pratar extremt sakta och har långa pauser. Och sen är det såklart kö på det. Hallå, jag är eran kund! Tänk om företaget där jag jobbar skulle ta extra betalt av våra kunder när dom ringer in för att få hjälp... oj oj oj...
Nu är jag upprörd känner jag. Fan.

2 Comments:

  • At 13 februari, 2009 13:04, Blogger Ammi said…

    Vafan! Måste man ringa in för att få sänkta priser?? Jag är ju oxå Comhemmare....muppigt är dom. Tycker det är asdåligt. Men jag har Comhem hus så jag orkar inte byta.. Men jag kanske ska ringa dit å kolla...

     
  • At 13 februari, 2009 18:30, Blogger jennypenny said…

    Ammi, kolla va du betalar och kolla vad det står på hemsidan (det som inte är kampanj då)vad det kostar så märker du om det stämmer eller inte.

     

Skicka en kommentar

<< Home