Blondies blog

måndag, april 12, 2010

Det finns ett namn på mitt handikapp

Jamen sådärja. Det finns ju ett namn på mitt handikapp! Prosopagnosi! Så heter det!!
Jag har så otroligt svårt att känna igen ansikten på folk som jag har träffat både en, två och ibland tre gånger, och det är så jäkla pinsamt. Jag vet inte hur många gånger jag har sträckt fram handen och presenterat mig och fått skumma blickar till svar... Då har vi redan setts ett par gånger tidigare. Lika pinsamt varje gång.
Men det heter tydligen Prosopagnosi! Se där!
En annan sak är att jag har ibland svårt att hänga med i filmer, för jag tycker att alla skådisar ser likadana ut, och vem var det som sa vad och vem gjorde vad....? Haha, skönt att veta att man inte är helt dum i huvudet (nåja...)! :)

Nu har jag iallafall den milda graden av detta, läste att i väldigt svåra fall känner personen inte igen sitt eget ansikte i spegeln! Hahaha, då är det riktigt illa!

4 Comments:

  • At 14 april, 2010 15:09, Anonymous Anonym said…

    haha,så det är inte bara ignorera leken du brukar köra på krogen?? Det är allts ett handikapp? / KZ

     
  • At 14 april, 2010 18:46, Blogger jennypenny said…

    Hahaha precis så!! ;) Men nu tycker jag inte vi ska vara såna... ;)

     
  • At 19 april, 2010 10:19, Anonymous Anonym said…

    haha,när ja såg heat blandade ja ihop just så där. Gillar inte heller när skådisar är för lika i filmer

    //jennie

     
  • At 16 juni, 2011 13:17, Blogger Family T said…

    Åh, om jag inte var tämligen säker på att det inte var jag själv som skrivit detta så hade det helt klart varit mina ord! Det är SÅ pinsamt att inte känna igen folk. När vi ser film får jag sitta och fråga min man hela tiden "var det där den snälla eller dumma?" hahaha...

     

Skicka en kommentar

<< Home