Blondies blog

torsdag, september 30, 2010

Skitdag som slutade riktigt bra

Har haft en sån där riktig skitdag idag när allt gått snett, vad man än gör.
Jobbade hemma på förmiddagen, då dog naturligtvis uppkopplingen mot vårt företags nät.
Vidare till tandläkaren som blev snordyr (kanske inte snordyr, men 1600 kr för en kvarts jobb tycker jag är lite väl hög timpenning!).
Lite fint säger tandläkaren att ett par saker skulle behövas "fixas till" innan de blir värre, och jag fick ett kostnadsförlag som jag höll på att svimma av (ja, då var det ändå efter att försäkringskassan gått in och betalat 50 %). Adjö sköna solsemester i vinter....

Inser att jag inte kan jobba hemma eftersom uppkopplingen inte funkar, och att ta sig till jobbet kommunalt var ingen lek eftersom tunnelbanan totalkraschat idag. Efter en helvetesresa med många skumma människor kom jag fram, och insåg att jag inte hade ätit på hela dagen, och nu var det superbråttom till ett möte jag glömt.
Blir självklart halvt fälld av någon totalt ostressad människa med barnvagn.

In på McD o köpa en snusklunch (ja, det går ju fort!) och hamnar bakom en konstig tant som är upprörd över att hon fått en cheeseburgare istället för hamburgare, och när killen i kassan säger att han kan byta ut den inser hon att det kanske var cheese hon skulle ha... eller var det vanlig... eller vänta nu... "vad är prisskillnaden???" och så fortsätter din diskussionen i ett par minuter.
Jag är nära att nita henne.
På väg ut hamnar jag bakom 4 barnvagnar i bredd och hur vänligt jag än ber om att få komma förbi så så totalignorerar dom mig. Till slut får jag ett psykbryt och mosar mig förbi och springer mot en buss. Nästan framme med cola och hamburgare i högsta hugg dyker en pensionär upp, som står helt stilla och tittar på mig, men så precis när jag ska gå förbi så skjuter hon fram sin rollator lite lagom mycket för att jag snubbla över den (jag såg hur fanskapet hånskrattade inombords... men vem kan anklaga henne, hur kul kan det va att va gammal o strutta fram med rollator???).

Väl på jobbet har det självklart dykt upp massa oväntade problem, telefonen ringer oavbrutet och mailboxen svämmar över eftersom jag inte kom åt den på förmiddagen.
Dagen fortsätter i kaos.... hela tiden.

Nåja, kvällen avslutades med att jag mötte upp tjejerna på "Tvärs Över" och åt en fantastisk tapas-middag med gott vin! Dåååå kunde jag andas ut. Pjuuuuu.

Tror jag ska gå och lägga mig nu och ta nya starka tag imorgon.
För imorgon kör vi 75 minuters boxning för första gången. Får se hur kaxig jag är efter det passet....

1 Comments:

  • At 01 oktober, 2010 10:08, Anonymous Nettis said…

    Efter en sån dag så tror jag att ett boxningspass är precis vad du behöver - ut med all aggression.

    Läste i tidningen om stoppet i tuben, fy sjutton vad jag är glad att jag inte bor kvar...det var just såna grejor som kunde driva mig till vansinne. Och nu med SD inröstade så blir det iaf minsta 4 år till utomlands....

    Ha en toppenhelg!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home