Blondies blog

måndag, februari 16, 2009

Bye bye birthmarks

Idag har jag äntligen fått plocka bort mina födelsemärken. Har väntat sen i augusti när jag fick remissen, härligt lång kö till att få göra det...
Plockade 2 kosmetiska som jag har gått och hatat i många år (äntligen borta!!) och några andra som skickas in för analys.
Nu har jag stygn och stora lappar över halva överkroppen (jäkligt sexigt.. not!) och får inte ens träna på 3 veckor, då det är dags att plocka bort stygnen. Suck.
En lite cool känsla just nu dock, då jag fortfarande är bedövad i halva överkroppen. Haha. Man har lite dålig koll på den helt enkelt.
Denna gång var dock piece of cake mot förra gången. Kändes inte ett skit denna gång, förutom sprutorna. Dock lite läskigt när det knakade loss i skinnet och i kroppen, man riktigt hörde hur dom slet sönder dom (ett av dom var hur stort som helst!).
Förra gången va det på med lite kylsprej och sen bara bända loss dom med någon slags sked, då skrek jag rakt ut varenda gång (tog 9 st då!!), smärta på hög nivå.
Så detta är första gången jag är glad för att ha tagit ett gäng sprutor :)

3 Comments:

  • At 18 februari, 2009 17:51, Anonymous Anonym said…

    Vadå, får man inte träna efter.. Hmm då ska jag nog inte ta bort dom jag funderat på att ta bort.. Jag klarar mig inte utan träning i tre veckor, det är ju aslänge..

     
  • At 18 februari, 2009 18:59, Blogger jennypenny said…

    Hihi, jag har smörat för vårdcentralen nu, så får ta stygnen "redan" efter 10 dagar istället. Sen kan man träna igen! :) Men du Ammi, det är värt det! Hellre det än att bli sjuk va...

     
  • At 01 mars, 2009 18:16, Anonymous Anonym said…

    Jag har funderat på att plocka bort ett märke som siter precis vid BH-bandet och skavet. Ibland blöder det och är ömt och det växer. Def dags att ta bort det. Känner att jag fick lite mod nu när du tyckte att det var en piece of cake. Fixar en tid på måndag

     

Skicka en kommentar

<< Home