Blondies blog

lördag, juli 04, 2009

Så tycker jag

Jag tycker inte: att det är helt okej att man vaknar på lördagmorgonen, efter att ha suttit instängd på ett kontor varmt som en bastu hela veckan, och så är det mulet och inte alls bad-väder!!!
Var ligger rättvisan i detta??

Jag tycker att det är konstigt att kvällstidningarna inte har dragit upp de klassiska löpsedlarna ännu, som kommer runt denna tid varje år; "Är du sommar-alkis?" och så ett litet test där man kan testa sig... Och varenda kotte man känner åker dit på det, haha.
Denna underbara vecka har det faktiskt blivit lite (!) vin flera dagar i rad får jag erkänna... Dags att ta det där testet?? ;) Fast det verkar som om jag klarar mig bra enligt denna artikel iallafall.

Jag tycker att det ska bli skönt att jobba i södra Frankrike hela nästa vecka, härligt med lite miljö-ombyte! Dock lär jag sitta instängd på ett kontor hela dagarna, får nyttja hotell-poolen på kvällarna i brist på annat...

Jag tycker inte att det är okej att SL:s bussar är kokheta och utan AC på somrarna. Hallå, det är 2009! Enligt Stockholm City hade dom mätt upp runt 35 grader på bussarna. Kan meddela att det är INTE kul när man åker över en halvtimme per resa... Och hur står dom stackars chaufförerna ut??

Jag tycker inte om att höra ordet "semester" från var och varannan person just nu... När jag kan få min sent i augusti. ARG!!!

Jag tycker att det absolut inte får regna idag, för jag har faktiskt planer på att dricka rosé med smultrondricka i en park. Så det så!