Blondies blog

lördag, januari 23, 2010

Bantningsmonster

Då det förhoppningsvis snart blir av att boka en resa har jag bestämt mig för att banta ner ett par kilo och komma igång med träningen. Det har faktiskt funkat riktigt bra, är impad av mig själv (nu är jag förvisso expert på att köra all in i början och sen går det åt helsike efter några veckor).
Nåt som faktiskt funkar, utan att man blir ett jävligt otrevligt bantningsmonster är Viktklubb.
Körde det förut och man rasade i vikt, så nu nu ger jag det ett nytt försök.
Det är skittråkigt att räkna kalorier, 1300 kalorier om dagen får man sätta i sig, men det funkar. Sen blir man motiverad att träna för då får man sätta i sig ännu mer mat.
Har kört snart en vecka och ställde mig på vågen nu. Ner 3 kg. På en vecka! Känns som om något är fel, hahaha. Men man kan ju hoppas att det stämmer! Det är en bra morot för att fortsätta köra på detta.
Wish me luck.

3 Comments:

  • At 23 januari, 2010 11:46, Blogger Ammi said…

    Det där har jag oxå kört, funkar bra. Jag får väl ta det efter min resa då.. =/ Lär inte hinna så mycket på en vecka :) 3kg på en gång, jäklars! Det är härligt!

     
  • At 23 januari, 2010 18:48, Blogger jennypenny said…

    Jodå, det funkar skitbra, men det är ganska tråkigt att hålla på att räkna allt man stoppar i sig. Men det är ju värt det när man ser resultat! Vill minnas att det gick snabbt i början sist oxå för att sedan nästan stå still ett par veckor, då e det inte lika kul och motiverande.... Ha nu en underbar resa Ammi, om vi inte hörs innan du åker! Kram

     
  • At 26 januari, 2010 07:18, Anonymous Anonym said…

    Jisses, va duktig du är! Kämpa på bara=). // KZ

     

Skicka en kommentar

<< Home