Blondies blog

söndag, februari 07, 2010

Melodifestivalen 2010


Såg ni oxå första deltävlingen av melodifestivalen igår? Det var som det brukade när det drar igång: nervösa programledare och rätt kassa låtar (apropå programledare, var har Måns Zelmerlöws skånska tagit vägen?? Borta!!).
Måns och Christine skötte sig ändå ganska bra, medans Dolphs insatser var... robotlika på nåt sätt. Kändes som om han läste rakt av från manus. Men så hände något helt plötsligt. I slutet drar Dolph av en Elvislåt och sjunger och dansar, spelar trummor, slår och sparkar sönder grejer och krossar x antal isblock med handen!! Helt otippat och helt underbart roligt!! Han är numera min nya idol!
Ni missade det väl inte??? Okej da, ni kan se det här nedan:

3 Comments:

  • At 07 februari, 2010 21:28, Anonymous Lars-Göran Wadén said…

    Vad jag vet är det första gången i Melodifestivalcirkusens historia som man arrangerar festen för artisterna i tältkåtor. Jag har exklusiva bilder från lokalerna där festen ska äga rum. Titta här får du mer information:
    http://www.livetrullarvidare.blogg.se

     
  • At 09 februari, 2010 06:36, Anonymous Nettis said…

    På ett sätt är jag glad att Melodifestivalen inte visas på min kontinent för vete sjutton om jag skulle orka med eländet....däremot så kunde jag inte låta bli att titta på Dolphans bejublade framträdande då jag läst och hört om det på alla möjliga ställen. Hallå, hur bra är han inte?!?!? Shit alltså. Hahaha...

     
  • At 10 februari, 2010 18:08, Blogger jennypenny said…

    Hihi, det problemet har inte jag, jag gillar cirkusen kring detta :) Dock tycker jag att låtarna oftast är helt värdelösa, men måste ändå se det hela!
    Haha, jaaa, Dolphan är ju underbar, han ska tyvärr inte vara med i varje avsnitt, men det är utlovat att han återkommer i finalen :)

     

Skicka en kommentar

<< Home