Blondies blog

måndag, oktober 04, 2010

Jag har blivit lurad

För några månader sedan var det en otroligt trevlig herre här och ringde på min dörr. Han kom från Hyresgästföreningen. Jag pratade med honom säkert en halvtimme, han var väldigt trevlig och kunde verkligen tala för sin sak. Han ville naturligtvis värva mig som medlem och när han presenterade ett stort projekt de höll på med i mitt område, att sänka hyran med 12 %, så blev jag medlem. Vi har tydligen (här i de nybyggda husen) fått för hög hyra från början, och nu jobbade de för att sänka hyrorna till marknadsmässig nivå. Detta skulle vara klart i september i år.
Eftersom jag fortfarande inte hört något om detta så hörde jag av mig till Hyresgästföreningen igår och undrade hur det går med förhandlingarna.
Fick idag följande svar:

"Det pågår ingen förhandling angående för hög hyra hos er. Den person som var och besökte er har slutat, efter att ha gått ut med felaktiga uppgifter..(...) Jag har full förståelse för om du vill lämna föreningen efter detta, men hoppas att du annars kan finna många goda anledningar till att vara kvar som medlem."

Jahapp. Stupid blonde ;)

Om dom jobbar på provision? Jajjamensan! ;)