Blondies blog

söndag, september 10, 2006

Nightmare


Vilken jävla kväll, är mest bara arg...
Förfest och middag, kul kul.
Lagom fulla o goa sätter vi oss på t-banan in mot stan. Kommer ett par stationer, tåget hoppar till, det låter konstigt och så står vi bara stilla.
Nån snorunge har slängt en cykel på spåret. Står stilla... står stilla... jag håller lätt på att kissa på mig! Står still i en timme! Jag håller lätt på att kissa på mig!! Står ännu mer stilla... Tåget kan inte backa tillbaka, fullt med tåg på stationerna bakom. Slutar med evakuering!! Tiotals vakter lotsar oss ner för en stege ur förarhytten, får gå, som till ett koncentrationsläger ungefär, på led på spåret fram till nästa station!! (Se bild!) Kommer fram, jag hittar första bästa buske....
Är äntligen på en station, självklart kommer inga tåg, vårt tåg står ju still och blockerar alla andra. Får till slut tag i en taxi. Vi ska ju på bartömning på Trädgårn! Klockan är typ hundra, men taxichauffören bestämmer åt oss att vi självklart ska dit ändå. Kommer till Trädgårn, sjukt lång kö. Står där i en timme. Är skitarga (jag SKA döda den fan som slängde cykeln på spåret!!), slutar med att vi inte kommer in....
Går Fleminggatan upp bara för att få nåt att dricka, allt har stängt! Slutar med att vi tar t-banan hem!! Kommer till Globen (snaaaart hemma), mitt tåg tas ur trafik, blir avkastad.... Är nu så arg så det finns inte. Letar taxibilar, inte en bil i sikte. Står o fryser häcken av mig. En 150 kg snubbe börjar dra i mig o sluddrar att jag minsann ska med honom hem till Hagsätra. Han muckar med fel person, jag blir vansinnig och skäller ut honom. Han backar... och går!
Det kommer till slut ett tåg hem, kommer i säng o somnar av ren utmattning.
Blir väckt av telefonen, vägrar svara (sorry Jennie)! Vaknar, bakis... onödigt. Ska dra upp rullgardinen, den har pajjat totalt, får inte upp den. Fan.
Har ju iallafall min sallad som jag köpte igår, MÅSTE ha sallad när jag är bakis. Börjar äta den, den smakar skit. Helt klart nåt fel på den!! Får slänga hela skiten!!
Slänger mig sur i soffan o ska kolla TV. Bilden är försvunnen, hör bara ljudet!!! Var nära att sparka sönder den! Fick till slut igång kabel-tv:n istället för digital-TV:n, funkar!! Hurra!
Bara skit på TV, somnar om.
Är så arg på allt just nu!!! Hur kan allt gå så fel på en o samma gång???
Ska åka hem till Carro ikväll (Den lyx-isen, jag vet nog!!!) och avreagera mig, stackars tjej!
Men men, imorgon är en annan dag....

6 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home