Blondies blog

söndag, april 15, 2007

Man mår som man förtjänar

Idag har jag ångest. Det va jordens kanonväder ute idag, 22 grader och sol från en klarblå himmel. Jag har varit bakis. Tokbakis. Mått som jag förtjänar troligen... Har legat och dåsat på soffan (dock med fönstret öppet!) fram och tillbaka så gott som hela dagen.
Framåt sen eftermiddag tog jag dock lite krafter och gick ut för att köpa kebab. Tycker egentligen inte om kebab, men blev så himla sugen på det. Det gick inte så bra, kebaben va slut!! "Det verkar va många som är bakis idag" som Mr Pizza(kebab-)bagare uttryckte det.
Så det fick bli en äcklig pizza som jag tog ett par bitar av innan jag slängde.
Sen ringde mamma och berättade om hur sköööönt det har varit att va ute i solen o pysslat i trädgården hela dagen. "För du har väl varit ute i det fina vädret, Jenny????" "Joooo... såklart..:" det va ju bara att tokljuga.
Så nu har jag ångest för:
*Baksmälla
*Har inte varit ute i det fina vädret (Kebabpromenaden, räknas den??)
*Att jag bara har ätit onyttigt hela dagen
*Att det är måndag imorgon och jag orkar inte med allt som jag måste orka med och hinna med på jobbet imorgon
*Ja, det va nåt mer jag hade ångest för, men det verkar jag ha glömt, det är nog bra.

Tror jag ska bädda ner mig nu och vakna imorgon med nya friska tag.