Blondies blog

måndag, juni 23, 2008

City-pulla?

Midsommar var hur mysigt som helst ute på Möja. Var väl runt 25 pers första kvällen med allt som hörde till. T o m dans runt majstången (eller heter det midsommarstång??) och säckhoppning. Nubbar, god mat, massor med drinkar och fest hela natten. Hade otroligt tur med vädret där ute i skärgården. Länge sen jag upplevde en midsommar utan regn!
Festen fortsatte på lördagen, dock något lugnare.
Enda minus var väl att det var duschförbud och även toaförbud de 2 första dagarna(pga liten vattentank). Är man van att duscha minst en gång om dagen känner man sig duktigt flottig efter ett tag... Skulle nog inte klara av lantlivet alltför länge, är en "citypulla" som Jessica uttryckte det...eller jag kan ha hört fel ;)
Skönt att komma hem och få sova ut igår... trodde jag! Har knappt sovit en blund inatt då det var mega-åskväder nästan hela natten med smällar så hårda så att väggarna skakade (kändes det som). Vet inte hur många gånger jag vaknade av dom. Men inatt så kanske....
Håller just nu på att städa för fullt, ska ha lägenhetsvisning på onsdag + kolla på en. Ett eventuellt byte på gång. Håll tummarna tack :)

3 Comments:

  • At 24 juni, 2008 04:27, Blogger Anette said…

    Citypulla?!? Den var ny. Själv föredrar jag att kalla mig för betongbaby. Låter lite trevligare. Om än något hårt. Fast för att vara en sån så klarar jag naturlivet ganska så bra. En vecka på segelbåt varje sommar härdar ;)

    Håller tummen - och en stortå - för att det går bra på onsdag.

     
  • At 24 juni, 2008 13:02, Anonymous Anonym said…

    "Vi ska till Möja och supa och röja"
    Min senaste midsommar på Möja blev en riktigt klassisk midsommar med dans runt stången i Berg och senare på kvällen helikopterambulans och polisbåt från Nacka. Får väl understryka att jag inte var inblandad men xet var högst aktiv. Ja jisses.

     
  • At 24 juni, 2008 18:31, Blogger jennypenny said…

    Nettis: Ja, fast jag tror hon sa Citypingla, men mina öron hör alltid det dom vill höra lixom... ;)

    Jennifer: Japp, dans runt stången (samma ställe som er tror jag bestämt), dock ingen helikopter involverad... Men väldigt många poliser som patrullerade på ön, kanske visa av era tidigare erfarenheter??? ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home