Blondies blog

torsdag, augusti 28, 2008

God (?) morgon


Är så jäkla jäkla arg idag, stormade in här på jobbet, arg som ett bi!!
Regnet ÖSTE ner i morse, och jag hittade inget paraply!! Så det var bara att gå 1 km i ösregn (det var ju totalt onödigt att man sminkade sig o fönade håret hemma).
När jag stod o väntade på grön gubbe vid en gata så kommer det självklart en mega-lastbil och kör förbi i 120... SWOOOOSH så har jag hela gatans regn upp på mina brallor!
Kommer fram till busshållplatsen som sedan härom dagen inte har något tak, för dom bygger om... GAH.
Hittar iallafall ett träd att gömma mig under där inte regnar fullt lika mycket.
Då kommer det en UNGJÄVEL (!!!) och ställer sig bredvid och börjar HOPPA efter grenarna i trädet!! Gissa vad som händer när man drar i grenar i ett dyblött träd??Japp, ALLT regn rasar ner, självklart över mig. Som en dusch lixom!! Höll på att mörda ungen kan jag meddela. Han såg lite rädd ut o sprang o ställde sig ganska långt bort...
Och bussen? Ja, självklart 10 min sen!!

Jag ska köpa bil! Så det så!