Blondies blog

måndag, juli 21, 2008

Va gjorde man innan mobilen fanns?

I lördags satt jag hemma hos M på en otroligt trevlig middag med drinkar och vin.
Fick troligen för mig att berätta nåt otroooligt viktigt (ungefär att jag sett nån kompiskompiskompis på ICA och han handlade ost.. ja, nåt i den stilen), och började som vanligt berätta med stora rörelser... PANG, där åkte mobilen i golvet!! Den klarade sig fint, men batteriet flög ur. Tur att den klarade sig, det är ju ändå jobbets egendom. Ända tills jag kommer på att jag har ingen pin-kod till skiten. Finns inte en chans att jag kommer ihåg koden (men herregud, jag smyg-flyger ju t o m med mobilen på när jag åker på affärsresor pga pin-kods-förlust).
Men i halvfyllan så TROR jag ändå att jag vet vad det är för kod! Provar en gång, men näe... Provar en gång till.. men näe! Jahapp, en gång till innan den låser sig. Tar ett glas vin och funderar på saken. Jomen NUUU vet jag vad koden är, jag är helt säker.... Men näe. Nähepp, mobilen är låst. Herreguuuud, ska träffa Fredde nånstans om en timme, vart var det nu och vilken tid?? Okej, får låna en mobil, det löser sig för stunden.
Vi går ut på stan och härjar, djeeesus jag har ju ingen mobil!! Kan inte sluta tänka på det! Tänk om nån letar efter mig på stan, tänk om det händer nåt jätteviktigt??? Jag dööör. Och det är bara lördag, kan inte ringa till jobbet och be dom hjälpa mig förrän på MÅNDAG! Och nu behöver jag dessutom puk-kod utöver pinkod!!
Kvällen funkar, vaknar på söndagen och känner att nåt är fel (utöver en jäkla baksmälla då!).
Just ja, ingen mobil!!Jag har ju i och för sig min andra mobil, men hallå, hur ska mina vänner veta att jag bara använder DEN för en gångs skull, jag använder den ju aldrig annars!! Shit shit, får skriva på MSN att jag inte har nån mobil, så ser iallafall några av dom av det.
Klarar mot alla odds söndagen. På måndag morgon vaknar jag redan runt 08 (trots semester) och ringer jag till jobbet. Får förklara snabbt att "Jaja, jag veeeet att jag har semester, men nu måste ni faktiskt hjälpa mig här!!!"
Chefen lyckas hitta både pin och puk i nån av mina pärmar.
Jag slår på mobilen, och den börjar genast pipa. Herregud, hur mycket har jag missat??? Den piper bara en gång... Sms från mamma "Hej lilla gumman, va kul det ska bli att du kommer hit nästa vecka".
Ja... va gjorde man innan mobilen fanns?