Blondies blog

torsdag, oktober 09, 2008

Collage har återuppstått!!

När jag flyttade till Stockholm för sisådär 9 år sen så spenderades många helgnätter på nattklubben Collage på Smålandsgatan.
Hände galna saker där som jag knappt ens vågar tänka på idag. Sen klappade stället ihop (var väl lika bra det kanske) och det har väl huserat både det ena och det andra i lokalerna sen dess.
Igår berättade Nicole för mig att Collage har återuppstått! Trodde nog nästan att hon drev med mig, men icke! Kolla här: It's back!
Vågar man gå tillbaka dit? Finns poolen kvar ute på terassen? Kommer samma människor att återvända? Jobbar Pål fortfarande kvar som vakt? Kan man fortfarande få lite schyssta rabatthäften att äta och dricka sig mätt på?
Frågorna är många och det finns bara ett sätt att ta reda på dom... Pjuuu...

4 Comments:

  • At 10 oktober, 2008 05:01, Blogger Anette said…

    Oj oj, vilka minnen det där väckte. Vågar inte ens fundera på hur många nätter som spenderats på det stället. Haha. Och rabatthäftena, dom var bra dom. Och Börs-ölen på fredagar. Pris efter popularitet. Det var tider det :) Vill ha en rapport när du varit där på återbesök.

     
  • At 11 oktober, 2008 11:43, Blogger jennypenny said…

    Anette, du menar alltså att du tvingar dit mig igen...? Jag är lite rädd ;)

     
  • At 11 oktober, 2008 16:49, Blogger Anette said…

    Nja, tvingar och tvingar vet jag väl inte. Den stora frågan är ju - vilken åldersgrupp riktar dom sig till? Jag menar, om det är samma som när vi hängde där för..hmm...nåja, spelar ingen roll. Hursom, risken är ju liksom att istället för att räknas som lite hipp så kommer man räknas som lite tant ute efter lammkött *S*

     
  • At 11 oktober, 2008 17:23, Blogger jennypenny said…

    Som jag har förstått det så riktar dom sig till oss "som var där förr". Det är därför jag blir lite nervös... Vilka gamla bekantskaper letar sig tillbaka lixom?! Sen är det ju mer bar/lounge/restaurang nu oxå. Men jag tror jag tar på mig ansvaret att utforska detta närmare, svårt att låta bli faktiskt :) Lovar att återkomma med en rapport till dig efteråt.

     

Skicka en kommentar

<< Home