Blondies blog

måndag, december 01, 2008

Falsksång

Har som vanligt varit och repat hela kvällen, och nu är det bara 2 rep kvar tills konsert!!
Det börjar pirra lite i magen. Vi låter väl hyfsat bra, men det är nog tur att vi kör dubbel-rep nästa måndag... Dessutom sitter inte alla texter, och jag fattar inte hur vi ska få in dom. Jag funderar på att köra låtarna på repeat på min ipod hela dagarna på jobbet, tur att man har eget rum nu för tiden ;)
Vi har en kille i gruppen som är halvt tondöv! Hur han har kommit med är för mig en stor gåta (nej, han ser inte direkt ut som en som har gått sängvägen heller, om man säger så). Han har ett litet solo, men det går inte så bra för honom. Så idag kom vår lärare på den briljanta idén att jag ska backa upp honom så det blir som en duett istället! Jahapp. Är väl ok, men sen kom nästa briljanta idé "då kan du stå bredvid honom under hela konserten och backa upp".
NEEEEEEJJJJ! Alltså, vi snackar nån som sjunger några toner under alla andra mest hela tiden, och det är fan inte det lättaste att hitta rätt själv när någon bredvid gör så!!
Vet inte hur jag ska ta mig ur detta, onda planer mottages tacksamt....