Blondies blog

måndag, september 07, 2009

Jag är en smitto-risk

Idag på veckomötet på jobbet så gick vi igenom regler från huvudkontoret angående risk för svininfluensan. Så numera är det bl a handdesinfektion som gäller.
Sen fick jag även den fina utmärkelsen som den person som är högst troligast att bli smittad först och smitta vidare! Man bugar och bockar, inte alltid man får så fina utmärkelser ;)
Detta för att jag åker den vidriga fullsmockade bussen varje dag. Haha.
Jag försökte förstås genast få dom att förstå att jag nog behöver en firmabil för säkerhets skull de närmsta månaderna, men jag är lite osäker på att budskapet gick fram... ;)

Nåväl, äckel-buss-dagarna är räknade och snart snart flyttar jag. Nästan bara en månad kvar nu! Jag får troligen flyttkartongerna redan denna vecka, så sen är det bara att sätta fart med att börja röja. Känns galet bra!

Nu ska jag åka iväg till Söder och trimma rösten lite. Lalalalalaaaa

2 Comments:

  • At 10 september, 2009 08:19, Anonymous Anette said…

    Alltså, jag kan inte låta bli att skratta lite åt den hysteri som råden i Sverige över svininfluensan. Här hos mig pratas det knappt om den längre, och när det så gjordes var det inte ens i närheten av vad görs hos er. Att vaccinera befolkningen var det inte ens tal om.

    Fördelen med flunsan är att folk tänker lite mer på sin hygien (dvs använda tvätta händerna ordentligt, använda sanitizer, hålla för näsa och mun när man nyser/hoster...vilket inte varit en självklarhet för många. Obegripligt). Håller tummen för att du klarar dig.

    PS! Finns på ny blogg-adress förresten....

     
  • At 10 september, 2009 20:01, Blogger jennypenny said…

    Haha, jag veeet, det är helt galet. Dock är det i detta fall krav från huvudkontoret nere i Europa som vi mest skakar på huvudet åt, men ändå :)

     

Skicka en kommentar

<< Home