Blondies blog

onsdag, juni 02, 2010

Fransmän är ju galna

Så är man på hemmaplan igen. Parisresan var bra, även om jag inte var helt nöjd med utbildningen som jag var deltagare på...

Vi hann med lite roliga saker oxå. Igår hann vi med ett Parisbesök på kvällen (vi bodde och jobbade i förorten Antony) där vi var på en fantastisk grekisk restaurang bredvid Notre Dame. Höjdpunkten för mina europeiska kollegor var tydligen när personalen på restaurangen fullkomligt slet upp mig och bar (!!) iväg mig mot baren där de gjorde ett provisoriskt dansgolv och där de tvingade mig att dansa zorba med dom. Herreguuud, jag hade ju inte ens hunnit gå loss på vinet innan ;)

Taxiresan dit var även den en upplevelse, då jag hamnade i framsätet och taxichauförren blev eld och lågor (jag hann inte ens sätta mig ner) och skrek "bloooond" och började pussa och slicka på (!!!) mina händer! Herregud, jag ville bara dö, men kollegorna i baksätet fullkomligt låg och vred sig av skratt.

Men nu är jag som sagt hemma igen och laddar inför morgondagens kickoff med jobbet.
Vi ska åka ribbåt genom skärgården (tjohooo, har velat göra detta i flera år ju) och sedan avslutar vi med skaldjusbuffé på Fjäderholmarna.

3 Comments:

  • At 03 juni, 2010 11:04, Anonymous Nettis said…

    Ribbåt är vanvettigt roligt - som berg- och dalbana på vatten. Tips: ha håret i tofs om du inte vill se ut som ett penntroll när du går i land :)

     
  • At 04 juni, 2010 19:06, Blogger jennypenny said…

    Åh Nettis, önskar jag hade läst din kommentar innan jag åkte. Håret var en enda stor knut efteråt, fick stå en halvtimme och försöka kamma ut det med fingrarna. Med 1 kg hårlossning som resultat. Snyft.

     
  • At 07 juni, 2010 10:00, Anonymous Nettis said…

    Hahaha, jag gjorde exakt samma misstag första gången jag åkte, det var allt annat än kul eftersom det var tjusig middag med massa investerare efteråt - fast det var det värt :)

     

Skicka en kommentar

<< Home