Blondies blog

måndag, januari 17, 2011

Dags för vingelsjukan igen

Jahapp, så var det dags för Vingelsjukan igen. Får ni oxå Vingelsjukan??
Jaja, jag vet att det inte heter så, namnet är något jag har hittat på (och ja, jag vet även att riktiga vingelsjukan är något som katter kan få och då brukar avlivas...), men jag tycker att det är ett passande namn!
Mig händer det ungefär en gång i halvåret, och har väl varit så i säkert 10 år, minst.
Det börjar direkt på morgonen. Jag blir kallsvettig och mår lite illa.
Sen pågår det hela dagen. Är yr, rummet vinglar till lite då och då med jämna mellanrum, mår lite småilla osv. Går runt och snubblar lite.
Sen är det borta morgonen efter, som om inget hänt.

Jag har ingen aning om vad detta är för något, men det roliga är att när jag har berättat detta för vänner och bekanta så är det hur många som helst som känner igen sig! "Jamen det där brukar jag oxå få lite då och då".
Idag kollade jag på jobbet, och jajjamen, några stycken där med som har denna skumma vingelsjuka.
Vad sjutton ÄR det för något??
Kan någon förklara??

1 Comments:

  • At 17 januari, 2011 21:50, Blogger Ammi said…

    *räcker upp handen* Jag brukar oxå få det. Sist trodde jag att jag var gravid.. Men det var jag inte =) Men ja, lite skumt det där.

     

Skicka en kommentar

<< Home