Blondies blog

fredag, januari 07, 2011

Leeedig

Alla (okej inte alla, men många) kollegor har varit lediga mest hela tiden runt jul och nyår, och som vanligt så jobbar jag bara för att dom ska kunna vara lediga (när blev jag såhär snäll egentligen??).
Idag är det iallafall min tur att va ledig en dag, fy fasen va skönt det är!!
Sova utan att behöva väckas till en vidrig väckarklocka, äta frukost långsamt framför tv:n, gå och träna redan runt lunch (man är ju sååå trött när man ska släpa sig till träningen efter en lång arbetsdag), luncha med en kompis. Sen ska det i och för sig städas och tvättas, men inte ens det känns särskilt jobbigt när man fått ta dagen i sin egen takt, och inte sitta vara stressad precis hela tiden som man är på jobbet.
Jag tror att detta är grejen för mig. Så snälla lottorader, slå in nu, jag kan tänka mig att vinna massor med pengar och sluta jobba ett tag... :)