Blondies blog

lördag, november 13, 2010

Är du en av de 22 % som känner det?

Idag kom diskussionen upp igen, över en lunch med Jennie.
Kisslukten efter att ha ätit sparris. Känner ni den? Den är så vidrig att det inte går att beskriva. Nu pratar jag inte rent personligt, det räcker med att gå in på en toalett (exempelvis på jobbet) där någon sparrisätare varit innan. Man tror att man ska svimma av lukten, det är som att få en käftsmäll när man går in genom dörren.

Det sjuka är att när jag pratar med folk om detta så funderar vissa på om man är full eller allmänt dum i huvudet, för de känner inte alls igen detta, och har aldrig känt lukten.

Nu har jag iallafall fått veta att det är endast 22 % av befolkningen som kan känna denna lukt (pga någon gen man har). Hur är det möjligt? Hur är det möjligt att INTE känna denna lukt? Jag förstår inte!! Ett skönt citat från nätet som beskriver hur jag känner ganska bra:


"Reaktionen är mycket snabb. Det kan räcka med 6-10 minuter efter att du svalt sparrisen tills att ditt kiss luktar söt, kvalmig död för den som är känslig för detta"

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home