Blondies blog

fredag, oktober 06, 2006

Grattis Jenny

Mycket bra dag, världens bästa (hm) namn har namnsdag idag!!
Har t o m fått 2 presenter, hur ofta får man det på en namnsdag? Hihi.
Fick en Thailandsguide av en kollega och godis av killen på Pressbyrån. Han är lite skum, men jag är mutbar!! ;)
Massor med sms oxå. :)

Utan att nämna några namn så har jag fått höra läskiga skabb-rykten idag! Denna någon har absolut inte skabb, men har varit i kontakt med någon i somras som hade det och måste därför behandlas... hahaha, kan inte låta bli att skratta så jag gråter. Eftersom jag dock har träffat denna någon alldeles för många gånger sedan i somras så kanske man inte ska va alltför kaxig.... haha.
Denna någon berättade att skabb är en parasit som gör gångar i huden och det är därför det klias!!! Fy fan va äckligt!!! Var finns poängen med skabb?? Varför uppfanns skabb?? :)

Imorgon åker nunne-dräkten på igen, alldeles för länge sedan! Vi får se om kameran får följa med...

4 Comments:

  • At 06 oktober, 2006 19:09, Blogger Carro said…

    Jag sov bredvid en kille i Göteborg en hel helg. Det visade sig senare att han hade skabb då och fått det av second hand-kläder och att jag trots allt inte fick en enda liten mask under huden. Men på honom kliade det som fan. Utsätts man för smitta är det tydligen 99% chans att man får det. Jenny har skabb. I was lucky.

     
  • At 06 oktober, 2006 19:09, Blogger Carro said…

    Grattis på namnsdagen, Skabbis...haha

     
  • At 07 oktober, 2006 09:36, Blogger P said…

    Skabbis hehe...

     
  • At 07 oktober, 2006 10:55, Blogger jennypenny said…

    Men HALLÅ! Det var inte MIG som inlägget handlade om ju :)
    Vore det så, så har ni det båda två... hahaha

     

Skicka en kommentar

<< Home