Blondies blog

tisdag, april 17, 2007

Nytt jobb?

Lätt att det är arbetssökandens marknad just nu. Ok, nu kanske man är kaxig och får äta upp det, men så är det faktiskt.
Jag har insett att jag faktiskt sitter på ett jäkligt bra jobb, men jag vill ändå vidare. Känns som om man inte utvecklas så mycket mer där nu.
Så jag har börjat söka jobb på allvar. Eller... har jag det?
Jag har haft sån tur. Jag blir uppringd och erbjuden intervjuer! Har varit på några stycken och tackat nej till samtliga jobb! Kaxigt? Jaa... men vadå. Om man inte känner att det är 100 % rätt eller att det är för dålig lön så kan jag faktiskt tacka nej med gott samvete i min situation. Så det så.
Idag på eftermiddagen ringde det en gubbe från ett företag. Han presenterade sig och företaget och tjänsten och intervjuade mig lite smått. Slutade med att jag ska dit redan imorgon bitti. Detta jobb kändes nog inte heller helt hundra (väldigt likt det jag sitter på idag) men varför inte gå dit och kolla läget, och träna på intervjuer? Så tycker jag, och så får det bli!
Ett jobb har jag faktiskt sökt alldeles själv och det låter sååå kul.
Blev skitglad när dom kontaktade mig härom dagen och sa att dom vill träffa mig. Tänker inte skriva här vad det är för något, känns som om det skulle ge mig otur. Varför vet jag inte, men en känsla jag har, så jag håller tyst om det än så länge.
Men ni får gärna hålla tummarna den 24:e (om en vecka)...
Tills dess lär jag väl slita vidare med pågående projekt... bläää