Blondies blog

lördag, oktober 20, 2007

Jag är en B-människa

Riktigt bra program jag skrev om sist! Trots att det hette "Vetenskapsmagasinet" och gick på TV2...
Handlar om att folk har olika dygnsrytmer och är pigga olika tider på dygnet.
Jag är som bekant i koma när klockan ringer, en vanlig rutin är att jag skriker åt klockan, det tar 20 min innan jag ens kan rulla ur sängen, kryper in i duschen (där jag somnat några gånger), tar mig till jobbet och kan för mitt liv inte göra nåt vettigt innan kl 10. Frukost är inte att tänka på (spykänslor) och att prata och skratta så tidigt? Hell no!
Framåt 11 börjar jag piggna till, och efter lunch funkar allt rätt bra. Runt kl 17 när de flesta är trötta och går hem känns det som om jag kan jobba flera timmar till och vara på topp.
Framåt kl 21 är jag i mitt esse, och det är helt omöjligt att gå och lägga sig tidigt, trots att jag somnat väldigt sent kvällen innan och borde vara hur trött som helst. Är som en duracell kanin, ofta långt efter midnatt, och kan inte förstå att folk ligger och sover då. Somnar till slut, och så återupprepas proceduren på morgonen... Och NEJ, jag kan inte bara tvinga mig i säng kl 21 för att vara pigg på morgonen, det funkar inte så! Och det var detta som programmet tog upp. Vi kallas tydligen "B-människor" (inte världens bästa namn på det hela får jag erkänna...) och det har blivit väldigt stort intresse kring detta i Danmark. Dom har bildat en förening att med åsikter om att det är väldigt förlegat att vi kör old-days-stuket, att alla ska upp tidigt och jobba. Man kanske borde flytta till Danmark?! :)

Idag är det iallafall lördag, jag har sovit tills jag vaknar av mig själv och är på ganska bra humör.
Dessutom är det fest hos mig ikväll, ska bli skoj!

3 Comments:

  • At 22 oktober, 2007 11:02, Blogger Anette said…

    Du är inte ensam gumman - jag är en extrem B-människa. Jag tycker det skulle vara alldeles strålande om jag kunde jobba efter den europeiska klockan här, dvs börja typ vid 15-rycket och sluta runt midnatt. Det är lixom under den tiden jag är som mest vaken och gör det bästa jobbet. Hmm, man kanske skulle prata med chefen... ;)

     
  • At 22 oktober, 2007 20:00, Blogger jennypenny said…

    Skönt att höra att det finns fler!! :) Vi kanske ska gadda ihop oss..

     
  • At 29 oktober, 2007 21:24, Blogger Nicole said…

    Du har väl sett deras svenska hemsida också: http://b-samfundet.se! Kram, kram

     

Skicka en kommentar

<< Home