Blondies blog

söndag, maj 04, 2008

Cykla

Har fått nåt ryck och bestämt mig för att börja cykla till jobbet (iallafall ett par gånger i veckan till att börja med). Till saken hör att jag jobbar lååångt utanför stan.
Idag (söndag) så fick jag för mig att göra en test-cykling, ifall jag skulle cykla vilse (då jag dessutom har viktigt morgonmöte imorgon bitti). Så jag och min fina ny-servade cykel begav oss ut idag... Och det va TUR att jag gjorde en test-cykling! Hamnade förstås helt fel och helt vilse, och ibland tog cykelbanor och skyltar bara slut! Vändplan! Fick lite panik där ett tag... Speciellt när jag cyklade genom mindre fördelaktiga förorter i Stockholms södra delar... Värst var nog när jag hamnade i ett ghetto (sorry) där invånarna hade bestämt sig för att ordna grillplats med hela släkten. PÅ CYKELBANAN!! (och ja, det var stora fina gräsytor bredvid). Kom knappt förbi, och efter massa plingande och skrikande var vi nästan lite osams och jag fick cykla förbi alla galningar genom lågorna!!! My god!! Då va jag lite rädd. Men det löste sig och efter en hel timme var jag framme (inkl alla fel-åkningar). Tyckte det kändes lite fel, så provade en annan väg hem. Då kom jag hem på 35 min, inkl fel-åkningar! Mycket bra!! Nu är bara frågan hur jag ska hitta den bra-iga vägen imorgon bitti, eftersom jag åkte fel så mycket (och dessutom kom från andra hållet...).
Har dock sms:at och förvarnat min chef som jag ska möte med, och bett dom leta efter mig om jag inte är där innan kl 10... Wish me luck!

4 Comments:

  • At 06 maj, 2008 09:25, Blogger Anette said…

    Cykla till jobbet?!? Du är ju inte riktigt klok..det är ju motion för sjutton ;))) Och det vet du väl att sånt är livsfarligt *S*

    Kram,
    Fröken lat

     
  • At 07 maj, 2008 19:04, Blogger jennypenny said…

    Anette:
    Haha, jag har insett att det är jätteskönt, har cyklat hela veckan! Grymt stolt över mig själv, 50 min x 2 om dagen. Så nu är det bara att ta efter mig ;)

     
  • At 15 maj, 2008 05:35, Blogger Anette said…

    Haru cyklat vilse eller? *S* Nu var du väldans dålig på det där med bloggeriet...

     
  • At 16 maj, 2008 13:19, Blogger jennypenny said…

    Hihi, nu har jag hittat hem igen och utlovar skärpning! :)

     

Skicka en kommentar

<< Home