Blondies blog

onsdag, juli 02, 2008

Okej okej ska inte klaga men...

Den här satans buss-strejken!! Det tar mig nu ca 70 min att ta mig till jobbet. Först t-bana in till stan, vilket är helt fel håll. Sen t-bana ut mot andra delen av stan. Till sist GÅ 2 km med tung dator och annat att släpa på. Jaja, jag vet, det finns dom som inte kommer hemifrån över huvud taget, men detta är MITT problem och jag är skittrött på det.
Att planera saker direkt efter jobbet är inte att tänka på. Varje eftermiddag springer jag runt bland kollegorna med bil och frågar om nån ska åt nåt håll där det ligger en t-bana.
Det ska oftast ingen, då många redan har gått på semester och resten bor åt ett helt annat håll. Skulle nog ha köpt den där bilen i vintras iallafall... Cykla funkar ju ibland, men inte att cykla 1,5 mil med en dator på ryggen.
Jobba hemma funkar nån dag ibland, men är kört då det är möten och annat som stör.
Så snälla ni som bestämmer, ge busschaufförerna det dom vill ha och sätt igång busstrafiken!!! Tack!

2 Comments:

  • At 02 juli, 2008 20:29, Anonymous Anonym said…

    Förstår att det inte är så kul. Själv går jag till jobbet eller tar tuben. Tänk om tunnelbaneförarna också skulle strejka, då skulle vi få se på kaos.

     
  • At 02 juli, 2008 21:56, Blogger jennypenny said…

    Mmm, man skulle jobba här i stan istället har jag insett... Men du har rätt, strejk i t-banan vore värre! Imorgon blir det cykeln som får ut och vädras. Det är mindre jobbigt att cykla 50 min än att gå 2 km med packning, haha.

     

Skicka en kommentar

<< Home