Blondies blog

fredag, december 26, 2008

jul jul...

Hemma igen efter allt julfirande. Hann som vanligt inte med hälften jag hade tänkt göra under julen, men får vara nöjd ändå.
Julafton:
Tog tåget till Västerås. Hem till mamma och pappa och äta lunch. Snodde deras bil och åkte hem till morfar, som blev jätteglad. Tråcklade in morfar + rollator i bilen och tog med honom hem.
Kl 15 var det såklart Kalle Anka och systrar med familjer dök upp. Därefter dra i sig lite glögg (enda alkoholen min familj dricker under jul, så man får passa på lixom).
Dags för middag, åt såklart alldeles för mycket av mammas goda julmat.
Sen kom tomten, tjoho! : ) Fick jättefina julklappar. Dock är tyvärr hälften kvar i V-ås pga logistik-problem med stora paket på tåget hem...
Hann även med tårta och chokladaskar och knäck och.. ajjj... Trodde det skulle spruta julmat genom öronen till slut. Varför blir det alltid så??
Juldagen:
Försökte sova ut, men gick sådär i en hård bäddsoffa.
Tog en lååång promenad med syster, välbehövligt efter allt ätande.
Kom hem, pappa hade fixat i ordning mat och godis. Otroligt!! Låg på soffan och jäste efter det.
På kvällen åkte jag hem till Camilla, där även Cajsa dök upp. God mat, massa onyttigheter, drack cider, vin och gick loss på Guitar Hero och Buzz hela kvällen/natten. Jag vann nääästan allt, wiiieee (Cajsa, jag tycker att du lackade ur lite där på slutet, haha).
Annandagen:
Försökte sova ut, med samma kassa resultat.
Roade mig istället med min systerdotter och deras nya Guitar Hero. Man kan lixom inte få nog av det hela!! Lunch hemma hos mamma o pappa och sen ta mig hem. Alltid kaos på tågen hem till Sthlm efter större helger. En obokad vagn som ett par hundra pers ska slåss om. Hade tur, tacklade någon med min stora väska och fick en sittplats för första gången på flera år, tjohoo.
Nu är man hemma i lugnet igen. Tanken var att ev gå ut ikväll, men skiter nog i det, och satsar på morgondagen istället.

God fortsättning!

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home