Blondies blog

tisdag, december 30, 2008

Summering 2008

Så börjar 2008 lida mot sitt slut. Slutet firas på fest med "Rocktema" som kan sluta hur som helst! :)
Summering av året 2008, då det egentligen inte hände så värst mycket??! Jag tror nog att 2009 - that's the shit!

Årets....

Jobb:
Har gått grymt bra och har fått en ny rolig tjänst på samma företag.

Hälsa:
Har, peppar peppar, varit väldigt god. Inte minsta lilla lunginflammation ens ;)

Knäppaste karl:
Halvpolacken.

Bästa resa:
Thailand såklart. Många galna sjuka minnen...

Konstigaste resa:
Montenegros "jetset-liv".

Födelsedag:
Många vänner, inkl jag själv, fyllde 30. Men vi känner oss som 25. Max!

Babyboom:
Många gravida runtomkring en. Än är dock inte alla utploppade. To be continued.

Weeehooo:
Äntligen fått ny lägenhet, fan som jag har kämpat. Undrar hur många visningar jag har kommit upp i? Fått frågan va jag nu ska göra på min fritid när jag inte ska springa på såna längre...

...minus med det hela:
Huset är inte byggt ännu, och det är ett gäng månader kvar till inflyttning.

Läskigaste:
Pappa som fick ett träd över sig och det kom så illa på hans visir att halva ögonlocket gick av!
Dock är han fullt återställd nu, har dock ett "Dylan-ärr" i ögonbrynet (hot daddy!).

Nya ord:
Massa nya skånska ord som jag inte hade en aning om att de existerade! Favoriten är "tolle".
Tack för alla lektioner Zara!

Bästa present:
En heldag på Sturebadet som jag så jävla väl behövde just då!

Konsert:
Kent på Zinken. Och REM i Globen. Finns några fler bra kandidater, svårt att välja.

Bästa beslut:
Att ta mig tid att börja sjunga igen. Mitt bästa beslut på länge!

Fritidssyssla:
Borde varit sången men blev springa på visningar... Samt attackera folk för att dom skulle byta lägenhet med mig.

Film på bio:
Sex and the City såklart. Tjejgänget möttes upp och käkade och såg filmen.
Vi var nog inte det enda tjejgänget som körde det stuket...

Uteservering:
Mosebacke. Är det inte sommar snart igen?

Sjukaste fest:
Sthlms 08-fest. 2008-08-08. Har aldrig sett så mycket folk?
Handla i baren? Bara att glömma, trots att den var 60 meter lång(?).

Chock:
Att jag fick MVG på allt på hälsoundersökningen... haha. Var lite nervös innan ;)

Ont i magen:
Chokladfestivalen med Linda. Jag trodde ett tag att jag faktiskt aldrig mer skulle äta choklad igen! Men det gick ju sådär med det...

Bar:
Och himlen därtill

Ja, nu börjar snart 2009, som jag tror och hoppas kan bli riktigt bra!
Har ni funderat ut några nyårslöften??
Jag och Jessica har faktiskt plitat ner några stycken var, som inte är helt omöjliga, kan bli intressant att se hur det går.

Gott nytt år!

2 Comments:

  • At 02 januari, 2009 10:31, Anonymous Anonym said…

    Trevligt att kunna bidra till att du utökat ditt ordföråd Jenny! I gengäld får jag tacka för "åggig" =) Så "tolle" e the shit ha ha? Tätt följd av "hygga sig" antar jag...

     
  • At 02 januari, 2009 12:20, Blogger jennypenny said…

    Haha, dåligt av mig att missa "hygga sig" Zara!! Det är ju faktiskt det jag använder mest!!
    Måste dock meddella att "oggig" stavas med O, men du får ändå plus för att du snappat upp lite Västmanländska!! :)

     

Skicka en kommentar

<< Home