Blondies blog

tisdag, februari 24, 2009

Kvar hemma

Åh va trött jag blir. Skulle ju vara i Göteborg nu. Fick värsta feber-attacken inatt och sov typ nada, men envis som man är så åkte jag ändå till jobbet imorse. Pallade ungefär en timme, sen höll jag på att ramla ihop över mitt skrivbord. En snäll kollega skjutsade hem mig. Sen dess har jag legat under en filt på soffan med datorn på magen och jobbat. För att vila när man är sjuk är tydligen inte att tänka på enligt vissa chefer (fan va sur man blir ibland!!!). Glöm att jag tar en sjukdag för detta! Nu måste jag istället ta tåget till Göteborg kl 06 imorgon bitti. Vet inte om det är en så smart idé, men jag måste verkligen iväg. Är inge förkyld eller nåt, och nu börjar jag tro att jag har fått en infektion i dom där stygnen som inte ser så bra ut. Man kan tydligen bli ganska dålig av sånt! Dom gör fortfarande ont och bultar och ser inte alls bra ut om man jämför med dom andra. Jag får försöka ringa Sophiahemmet imorgon och be dom skriva ut nån antibiotika som jag kan hämta någonstans i Göteborg. Snacka om att jobbet styr ens liv...

1 Comments:

  • At 26 februari, 2009 05:45, Blogger Anette said…

    Oh vad jag känner igen det där med chefer som anser att bara för att man är sjuk så ska man inte slippa ifrån att jobba om det så är från sjuksängen. Samma gäller när det kommer till semestern.

    Min tjif är precis likadan. Förutom när det kommer till honom själv förstås...men så vet vi ju att när karlar är sjuka så är dom halvägs ner på six feet under ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home