Blondies blog

torsdag, november 26, 2009

Toppbetyg

Har upptäckt att det ligger en frisörsalong i min hus-länga, och efter förra frisörbesökets antastande så tyckte jag det var värt att prova denna tjej istället. Att dessutom ha 30 meter hem efter besöket vore ju inte heller något minus.
Hon visade sig vara helt grym! Blev supernöjd, så gjorde en helrenovering med hår och ögonbryn och hela paketet. Dessutom fann vi varandra helt (har nog aldrig pratat och garvat så mycket med en total främling) och det visade sig dessutom att vi är grannar (inte bara jag och salongen då utan även hennes bostad).
När jag kom hem insåg jag att faaan va tur att jag blev så nöjd! Hade varit aningens jobbigt (och min annars vanliga otur) om jag inte gillat det alls och sedan både haft henne och hennes salong som grannar. Snacka om att behöva smyga runt i sitt eget område. Igen. Pjuuu.

Nytt i grannskapet är nu förresten en fransk delikatessbutik och en chokladexpert... Hur ska detta sluta?

2 Comments:

  • At 01 december, 2009 09:35, Anonymous Anette said…

    Asså, snart bara att se till att jobbet flyttar in i närheten så behöver du knappt röra dig alls :)

    Delikatessbutiker är bra. Väldigt bra. Choklad dock. Njäe.

    Förresten, jag kommer lämna solen och värmen för lite grått och snöslask i slutet på månaden...ska vi kanske se om vi lyckas få till en träff nån dag?

     
  • At 03 december, 2009 18:27, Blogger jennypenny said…

    Vadå, gillar du inte choklad?? Är du galen kvinna???!! :)

    Haha, ja vi är ju skitdåliga på att få till våra dejter! Jag är nog hemma större delen över jul och nyår, så va sjutton... Lite vin kanske?! ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home