Blondies blog

fredag, februari 19, 2010

En sån där dag igen

Varför är vissa dagar bara så vidriga?
Hela dagen har varit kaos på jobbet, och runt kl 15 blev det om möjligt ännu värre. Varför pratar alla alltid om att fredag eftermiddagar är lugna och sköna?? Ett par härliga (not) timmars övertid som vanligt, sen var det bara att släpa sig ut till busshållplatsen i snöstormen, äntligen på hemväg.
Så kommer då bussen... Och drar förbi mig!!! Skiter helt enkelt i att stanna! Fick såklart ett psykbryt! En annan buss kom bakom, såg allt och plockade upp mig och sa att hon skulle försöka köra ifatt den andra bussen. Det funkade såklart inte alls. Så jag åkte vidare med den andra bussen till nån äcklig t-bane-ändstation, för att ta mig hem med t-bana istället. När jag kom dit efter totalstopp på gatan (nu skulle jag ha varit hemma för typ en halvtimme sen) så kommer det såklart ingen tunnelbana. "Totalstopp i trafiken" ropar nån alldeles för trevlig röst ut. GAAAHHHH. Till slut kom fanskapet iallafall och rullade extremt sakta hemåt. När jag väl var hemma så fick jag tokspringa till systembolaget för att hinna innan det stängde. Där var köerna helt enorma (fredag kväll halv sju, vad hade jag väntat mig?) och när jag väl kom fram till kassan efter lång tids köande så drar helt enkelt kassören igen kassan och säger "sorry, men jag stänger den här kassan nu", och drar därifrån! Jävlar va nära psykbryt jag var då!!! Bara att ställa sig längst bak i en av de andra milslånga köerna.
Fick min vinflaska, och sen ska jag inte ens gå in på vad som hände på ica efteråt och hur långa köerna var där.
Nu tänker jag sitta och sura i soffan resten av kvällen (borde egentligen fortsätta jobba, men jag orkar verkligen inte!)!!
Hoppas på att helgen blir bättre än fredagen, för denna dag har varit vidrig rakt igenom.