Blondies blog

onsdag, februari 23, 2011

Ångesten kryper på

Det värsta med att ha varit på semester är att komma hem och få ångest. Jag får alltid ångest när jag kommer hem från en längre resa. Ångest över vardagen, kylan osv.
Känns som om man inte är gjord för att bo här i detta hemska klimat.

Enda trösten nu är att vi går mot ljusare tider, t o m ljust när jag går till jobbet nu.
Kan i och för sig ha något att göra med den satans jetlagen jag alltid drabbas av. Nu vaknar jag supertidigt på morgonen och i brist på annat så går jag till jobbet ännu tidigare än vanligt.
När eftermiddagen kommer känns det som om någon har klubbat mig i huvudet med en stekpanna eller nåt.
Men det går förhoppningsvis snart över, smällar man får ta.

Lyckades (som vanligt) dra på mig nån sjukdom när jag var borta oxå.
Snorar och slemmar på som en gammal snuskgubbe. Febern kommer och går (mosar i mig piller på jobbet så funkar det oxå). Inte alls bra med tanke på att planen var att komma igång och tokträna när jag kom hem. Nåja, ger det nån vecka till.

Dags att hitta på lite roliga grejer nu så att man inte deppar ihop totalt.
Idag anmälde jag och Anders oss till en spanskakurs för nybörjare som startar om en månad, ska faktiskt bli riktigt roligt.
Hola senor, no habla espanol... eller nåt : )
Länge sen man satt i skolbänken nu, kan gå hur som helst.

Hur gör ni för att muntra upp er i detta skitväder?

3 Comments:

  • At 24 februari, 2011 12:25, Blogger Ammi said…

    Usch, jag hatar den ångesten.. Hatar den verkligen.. Nu har ju jag haft (o)turen att vara sjukskriven i två veckor så jag har inte fått känna av kylan särskilt mycket. Men när det blir för deppigt så tar jag till pojkvännen, vännerna eller mina tokiga grannar. Efter att ha fått en dos av dom så klarar jag av livet ett tag till =)

     
  • At 25 februari, 2011 16:06, Anonymous Nettis said…

    Vilket skitväder? Hos mig skiner solen. Haha.

    Såg din kommentar inne hos mig, jag har inte lagt ner den bara tagit en liten paus - eller nåja, ganska lång sådan men det har varit liiiiite mycket sista tiden. Men, ja kommer tillbaka. Snarare än du tror :)

    Kram!

     
  • At 27 februari, 2011 13:11, Blogger Nicole said…

    Låter ju kul med spanskan. Jag får förhöra er när jag kommer hem! Själv har jag var varit på Bondi beach idag. +30, sol-dis och regn på en gång. Inte skitväder direkt, men lite konstigt. Kram, Nicole

     

Skicka en kommentar

<< Home