Blondies blog

tisdag, december 12, 2006

Lucia imorgon

Imorgon är det lucia och det känns fortfarande som regniga oktoberdagar... Ingen julstämning alls här inte. Var länge sen jag såg ett luciatåg insåg jag idag, hade gärna lyssnat på lite skönsång. Carro, ställer du upp och gör ett privat luciauppträdande för mig?? ;)
Som vanligt tjatar killarna på jobbet om att jag ska lussa för dom, det gör dom varje år! Senaste budet idag (när jag sa "yeah right, fixa linne och en krona så ska ni få se...") va att dom skulle linda in mig i toapapper och att jag skulle bära runt på värmeljus... hahaha. Vore en syn det.

Köpte faktiskt 2 julklappar till härom dagen, nu är det bara 2 eller 3 kvar... Ångest!!
Måste man vara duktig och skicka julkort oxå???

6 Comments:

  • At 12 december, 2006 20:53, Blogger Puman said…

    *vill jag ha ett lååångt luciatåg med massor av snygga stjärngossar*

    med eller utan strutar på huvudet :)

     
  • At 12 december, 2006 21:07, Blogger jennypenny said…

    Vågar inte ens tänka på vad du vill ha i ditt luciatåg... ;)

     
  • At 12 december, 2006 21:12, Blogger Carro said…

    Klart jag kan gå ett luciatåg för dig. KOm till Underbara bar, Finskjortan På imorn så ska du få dig en massa glögg också. Och JA du ska skicka julkort.

     
  • At 12 december, 2006 21:18, Blogger Puman said…

    glögg, pepparkakor och snygga hunks med utan strutar (bar överkropp)

    nöjd? ;)

     
  • At 13 december, 2006 12:09, Blogger Anette said…

    Tittade på luciatåg igår (jag vet, en dag för tidigt men ändå..) med en endaste ynka stjärngosse. Vet inte vilken sten dom grävt upp honom under men där hade han gärna fått stanna kvar. Var ingen vacker syn.. :(

    Nåja, sången var vacker iaf, det får duga i brist på annat.. :)

     
  • At 13 december, 2006 20:49, Blogger jennypenny said…

    Anette, det borde vara olagligt med fula stjärngossar!! :)
    Det går inte att lämna kommentar i din blog förrsten :( Jag som hade skrivit ett långt och uttömmande inlägg... ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home