Blondies blog

lördag, januari 27, 2007

Flygresan hem

Flygresan hem förtjänar ett eget blog-inlägg för jag är fortfarande arg (jaja, jag är hemma o allt gick bra, men måste skriva av mig lite frustration).
Flög från Krabis flygplats (inte via Bangkok alls i år). Åkte dit lite tidigare för att shoppa o käka lite, hade ändå checkat ut från bungalowen och jag mådde piss av lunginflammationen och kunde inte ens stå.
Kommer till flygplatsen. Ber om en stol där jag kan ligga ner o kanske sträcka ut mig eftersom jag mår så dåligt, men näe... det går inte.
Checkar in, vill bara lägga mig nånstans. Inser att det är en miniflygplats, och allt som finns är några hårda stolar. Försöker pressa ner en macka i cafét, går sådär. Går för att handla, finns ingen taxfree eller någonting!!! Kollar på datorskärmarna, flyget är 2 timmar försenat!!!
Går igenom säkerhetskontrollen, där kanske finns lite affärer eller nåt.. Näe, det är bara ett till rum med de hårda stolarna! Jag får lägga mig på golvet med ryggsäcken som kudde, ligger och hostar ner hela rummet. Något positivt händer, flyget är inte längre försenat! Wow!
Ligger där ett par timmar, får gå ombord.
Tillbaka i de otroligt trånga sätena, det GÅR INTE att röra sig. Allvarligt, flyg aldrig någonsin Novair på en långresa, det är SÅ SJUKT TRÅNGT har aldrig varit med om något liknande!!!
Flyget taxar inte ut, försenade ändå, men fast i flygstolen istället...
2 ungar börjar tokskrika i kör och ger sig verkligen inte. Jag funderar allvarligt på att göra nåt drastiskt me skitungarna!!
Min stol är trasig, halvligger i knät på den stackars tjocka gubben som sitter bakom mig (stolen går inte att få upp). Han är galen, klagar hos personalen, ingen kan göra nåt.
Hostar, hostar, hostar... Drar på min mp3 och ögonbindel, MÅSTE sova. Går inte, bara hostar hostar... kan inte röra benen. Blir uttråkad, börjar räkna hur ofta jag hostar. Inser att det är en hostattack i minuten!!! Alla runt omkring mig försöker sova och hatar mig, ser deras arga blickar under hela flygresan.
Maten kommer, fanskapen serverar thaimat. Hallå! Hostar hostar...
6 timmar senare...har fortfarande hostattack en gång i minuten...ingen sömn, vill bara hem.
Då går plan-fanskapet ner i Dubai! Måste tanka och byta personal!!
Vi blir avslussade i det läskiga landet och får gå igenom ÄNNU en säkerhetskontroll (måste va nummer 75 på resan typ). Här finns iallafall taxfree, hurra!!!
Går in i taxfree, det är SJUKT billigt. Börjar fundera på va jag ska plocka med mig... Utrop i högtalaren "Passengers to Stockholm must immetialy go to gate 2". Hinner inte handla nåt av allt det billiga (långa köer). Utslussade igen... på planet... Ungarna börjar skrika IGEN! Försenat igen, vi måste byta bana eller nåt... GAH!
Hostar, hostar, hostar... Gubben bakom har bytt plats med frugan, dom delar på pinan av att sitta bakom mig, halva resan var...
Så jävla trångt. Försöker vika ihop mina 2-meters ben, inte en chans... Då kommer lyckan... Hittar en sömntablett i väskan som jag hade glömt att jag hade. Trycker den... Ahhhh... in i dimman, däckar totalt. Vaknar 10 min innan landning i Sthlm! Heaven!
Går av planet, minus 8 grader... 48 graders jävla skillnad mot när jag gick på!! Fryser så tänderna hackar.
Tar mig hem... hittar en taxi, världens läskigaste o skummaste chaufför (glömde kolla bolag när jag hoppade in), undrar om jag ens kommer att komma hem. Men jodå...
Kom hem! Ner i sängen, sova ett par timmar, iväg till jobbet.... hostar hostar...

Ah, skönt att skriva av sig det! Nu är ordningen återställd.

2 Comments:

  • At 30 januari, 2007 22:13, Anonymous Anonym said…

    Tack för länken!

    Och välkommen hem!

     
  • At 14 mars, 2009 23:29, Anonymous Anonym said…

    Novair har nya plan nu som är bekvämare och med bättre service, du är välkommen ombord hos oss igen! :) Och vi flyger non-stop nu

     

Skicka en kommentar

<< Home