Blondies blog

tisdag, december 26, 2006

Hemma igen

Jahapp, så var ännu en jul över. Alla dessa förväntningar och förberedelser... Sen säger det bara svish och allt är över på en kväll (så gott som). Har iallafall haft en mysig julhelg i Västerås, har spenderat mesta tiden hemma hos mamma och pappa och blivit rejält bortskämd med julklappar, god mat och choklad! Choklad ja... det är otroligt att man inte får choklad-förgiftning eller något under julhelgen, hur mycket proppar man i sig egentligen. Lovar härmed att inte äta choklad på... minst en vecka...
Fick många fina julklappar, bl a en fin resväska i Titan som jag önskat mig... Tack mamma och pappa!! Blir perfekt till Thailand, idag är det bara en vecka kvar till vi åker (japp, jag lyckades lägga in den infon i bloggen ännu en gång, haha).
Jag var den enda som lyckades komma ihåg att köpa julklapp till Bosse (systers hund) så nu är vi om möjligt ännu mer bästisar. Grisöron av finaste kvalitet (men det är jävligt äckligt att köpa såna i affären, de ligger i lösvikt i en stor låda, och inte fanns det något att ta dom med heller, fick gräva runt med händerna bland torkade grisöron... uäää. Slutade med att jag inte klarade det, fick ropa på mamma, som ordnade upp det!).
Julens stora tragik (nåja) var när jag som vanligt skulle koka knäck. Lyckades hälla kokhet knäckmassa över tummen (=skinnflådd, skinnet är helt borta), fick panik, tryckte på tummen med pekfingret (japp, en stor blåsa där oxå), ännu mer panik, så tryckte in fingret i munnen. Missade munnen o träffade mungipan, vilket slutade i att jag fick stora brännblåsor där med!!! Ser ju för fan ut som herpes!! Hur många tror mig när jag säger "Nej, det är inte herpes, det är brännblåsor från när jag kokade knäck"...? Suck. Kommer att bli duktigt mobbad på jobbet imorgon... igen.
Blir fullt upp denna vecka, ska jobba, lär bli låååånga dagar då det nu är års-slut plus att allt ska fixas inför min ledighet. Imorgon ska jag dessutom klippa mig och troligen träffa Fredde på några öl efter det.
På torsdag ska jag på en jobbintervju på lunchen, ett företag som ringde upp mig och var intresserade. Vi får se hur det verkar på torsdag!
Fredag blir det jobb igen, och sen drar jag troligen tillbaka till Västerås redan på fredag kväll, om jag nu inte åker på lördag morgon. På lördag lunch ska jag fira min födelsedag med familjen, och kl 16 är det då dags för bröllop... Cajsa och Peter ska nu äntligen till och gifta sig!!
Sen blir det att kasta sig tillbaka till Sthlm på söndag för att hinna med nyårsfest och allting inför det.
Måndag = bakis plus packa! Tisdag = Jobba och sen ååååååker vi på kvällen! Wiiiieeeeee.

Fan, är lite bakis idag... vi var några stycken hemma hos Camilla igår och förberedde lite inför bröllopet... Jag o Jennie hinkade i oss lite vin, och fortsatte sedan ut på Karlsson på taket (bästa krogutsikten i V-ås, ligger på 23:e våningen). Vi drack nog sjukt mycket vin när jag tänker efter! Idag var det upp tidigt, åkte och hälsade på morfar innan jag åkte hem till Sthlm. Hej o hå, blir nog att gå och lägga sig tidigt ikväll!