Blondies blog

torsdag, februari 01, 2007

Flummig dag

Började redan på tunnelbanan till jobbet imorse. En kille får en skratt-attack och han låter exakt som Linus på linjen!! Jag skrattar så jag gråter (ja, jag är ensam), så folk börjar garva åt mig istället. Tar mig av t-banan och vid Globen kommer en kostymkille farande och självklart hamnar han på en isfläck och gör en kalle-anka-på-hal-is-vurpa och bara flyger. Hur lätt är det att hålla sig då? Jag bryter ihop fullständigt av skratt (japp, fortfarande ensam), folk från min skratt-attack från t-banan är i närheten och går omvägar om mig och tittar väldigt snett på mig.
Skrattar halva vägen till jobbet kan bara inte sluta. Riktigt pinsamt!
På jobbet har vi lekt bort halva dagen med gummisnoddskrig... Sånt är skönt att få betalt för...

Lär bli mindre muntert imorgon när jag ska till tandläkaren och laga ett hål, fullt vaken, för första gången på 10 år. Har inte råd med sovande hos tandläkaren längre. Shit. Lär inte sova en blund inatt.