Blondies blog

fredag, september 14, 2007

Suomi

Finland var helt galet. Finnar ÄR galna. Började med lite möte och presentationer och grejer. So far so good. Sen drog dom iväg mig till en go cart-bana. Var så fruktansvärt roligt!! Flera år sedan jag körde sist. Körde som faaaan rent ut sagt, hade gett mig sjutton på att åtminstone krossa några av killarna (hatar att tjejer alltid ska förlora). Så jag spinnade, gled bredsidor och körde som ett as! Kom 6:a av 12 eller nåt sånt, vilket jag får vara jäkligt nöjd med (främst för att jag spöade några killar förstås!). Hann som vann har tävlat i go cart i 10 år och 2:an har en bana vid sitt hus... Så där va man ju lite i underläge.











Efter detta blev jag insläpad i nån slags lounge där dom tvingade mig att basta (såklart). Jag hatar att basta, får panik av värmen, men höll god min och pallrade mig in ändå. Då blev finnarna galna för att jag hade en handduk om underkroppen. "You are not used to sauna huh?" sa dom och slet av mig handduken! "You have to be naked in Finland you see". Jahapp... bara att ta seden dit man kommer. Är glad att björkriset inte plockades fram...
Höll up hyfsat länge, sen börjades det plockas in alkohol. Och jäklar... Okej att man skämtar om att finnar kan kröka, men det är bara att inse att alla rykten är sanna!!! Hann knappt smaka på mitt förrän dom druckit massor och va där o fyllde på.
Fick massa god mat och en jäkla massa sprit. Senare på kvällen hojtade någon att de beställt taxi, och jag tänkte att "ahhh, skönt att dra hem till hotellet och vila". Yeah right. Taxibilen gick in till nån nattklubb i Helsingfors, och där fortsatte det i minst samma tempo.
Det hände mycket sjuka saker där, men med hänsyn till mina nya finska vänner ska jag nog inte gå in på det... ;)
Ramlade i säng i natt nån gång o tänkte att jag bara skulle däcka in. DÅ... insåg jag hur jääääävla ont jag hade i armarna efter go carten!!! Det började bulta och SMÄLLA i armarna när jag låg still, det gjorde så jäkla ont, och sova var inte att tänka på!! Helt sjukt!! Låg vaken hela natten, somnade vid 06 nångång i morse, klockan ringde halv 8. Det var INTE kul!
Tillbaka till kontoret och jobba en massa, innan jag kunde däcka på flyget hem på eftermiddagen. Och armarna gör fortfarande sjukt ont. Undrar va jag gjorde på den där banan egentligen. Jaja, skit samma, huvudsaken är att jag spöade killar. Och chefen! Jag spöade min chef! Det ska han få höra på jobbet varje dag fram till jul!