Blondies blog

söndag, oktober 28, 2007

Jag måste nog flytta nu...

Har varit i v-ås hela helgen och firat mina kära föräldrar som båda fyllde år.
Kom hem nu ikväll, och eftersom jag är en slö MF så tog jag en taxi hem från Centralen.
Hoppade in och rabblade upp min adress. Chauffören såg något förvånad ut och sa att det var hans hem-adress. Jahapp... Så chauffören är alltså min granne och bor under mig! Inget mer med det just då, det var lite skoj att diskutera grannar, tvättstuga och tv-utbud. Sen spårade det ur. Han har nu bjudit mig på middag någon kväll, gett mig sitt nummer (han "behövde dock inte mitt eftersom han så väl vet var jag bor"), på något sätt tvingat mig att lära honom hur vissa data-funktioner fungerar, berättat att "vi kan ju ringa på hos varann när vi har tråkigt" osv osv osv. Jag är livrädd... Han var i 50-årsåldern och... ja... hemsk!!! Funderar just nu febrilt på hur sjutton jag ska kunna smyga in och ut ur min egen lägenhet när jag bor högst upp och han bor under. Ska man ha ständigt ner-släckt i lägenheten? Jag har dessutom hört från säkra källor att det funkar att muta sig till en lägenhet i bostadskön. Ska nog jobba på den!

Var vad oddsen för att jag skulle hoppa in i just HANS taxi på centralen där det finns en miljard bilar som väntar, och varför var jag så slö just ikväll, kunde jag inte tagit t-banan? Sånt här händer alltid mig. Suck.