Blondies blog

fredag, november 30, 2007

Hemma...

Har varit i Helsingfors några dagar och jobbat. Lika sjukt som vanligt när jag jobbar i Finland. Ärligt talat, finnar är inte friska, det spårar alltid ur!! Men jäklar va skoj vi har, t o m på dom långa och sega mötena!
Igår överträffade dom faktiskt sig själva, och roade mig och några andra kollegor från runt om i Europa med en privat guidad tur i Helsingfors. Dom hade hyrt buss och guide och vi körde runt i hela stan fram och tillbaka. Brukar hata sånt där, men jag får erkänna att det var jäkligt kul och intressant!! Är det ett vuxen-tecken (hjälp!)??
Sedan bar det av till en av de grymmaste restaurangerna i Helsinki och vidare till nån nattklubb (Åhh va kul det var med mötena idag...not, undrar hur många liter cola jag hällde i mig för att hålla mig vaken.. MÅSTE lära mig att dricka kaffe nu!!).

Roligast igår var när 2 fulla finne-killar försökte ragga på mig i baren på nattklubben.
De frågade på knagglig engelska va jag gjorde i Finland.
- Business, svarade jag lite trött
- What, bi-sex????????

Jag får erkänna att det var lite kul.
Nu blir det nog en välförtjänt helgvila!
Trevlig helg då rå!