Blondies blog

onsdag, september 30, 2009

Frisörbyte needed!

Har tyvärr blivit tvungen att dumpa underbara Lina som frisör tillfälligt, då det är tidsbrist på hög nivå precis hela tiden nu, och jag hinner inte åka från ena sidan långt från stan till andra sidan långt från stan.
Har istället tillfälligt gått tillbaka till den kille som klippte mig innan jag lärde känna Lina. Han är sjukt duktig, blir alltid mer än nöjd, och man får dessutom alltid 10 min massage, minst.
Ikväll spårade det dock ur! Hade en sen tid, och var sista kunden. Fick den vanliga massagen i slutet av behandlingen, och så gick hans kollegor plötsligt hem och vi var ensamma.... Han fortsatte och jag fick en låååång massage, vilket var mycket trevligt... ända tills han släckte ljuset och drog på musik! Kändes lite skumt... men otroligt skönt. Så blev jag helt plötsligt placerad i en annan stol, och massagen blev bra mycket mer än bara huvud och nacke helt plötsligt (för att göra en lång historia kort).Kändes inte bra alls längre, så efter många om och men (vi snackar typ 20 min) lyckades jag dra mig ur det hela och komma bort från stolen!! Något pinsam stämning sedan när han skulle styla mig efteråt, när han frågade ledande frågor som "brukar du komma hit med din pojkvän?" ("Neeej, han går inte hit, men han ska hämta mig snaaaart!!!!") och frågan om jag ska hänga med ut på lite vin, eller oxå stanna kvar på vin eftersom han hade i salongen! Och ville jag kanske inte komma över på fredagar eller helger för lite gratis styling om jag skulle göra nåt roligt senare?
FAN!! Det är så svårt att hitta en bra frisör, och nu kan jag ju verkligen inte gå tillbaka dit!!! Lina, jag ska göra allt för att få tid att komma ut till dig igen!
Och varför är inte alla frisörer bögar som man tror?

3 Comments:

  • At 02 oktober, 2009 05:11, Anonymous Anette said…

    Kan varmt rekommendera min frisör som jag hade innan jag flydde landet - Rolando på Svartensgatan 7 (adressen är namnet på salongen, ligger nära Mosebacke...)...och där behöver du inte oroa dig ;)

     
  • At 03 oktober, 2009 11:47, Blogger jennypenny said…

    Tackar för tipset, det ska jag kolla upp! Det jag behöver när någon bra som har öppet lite senare på kvällstid.

     
  • At 20 oktober, 2009 09:23, Anonymous Anette said…

    Vet inte om du ringt dom än men dom brukar vara ganska så flexibla på tider på den salongen - var iaf när jag gick där så helt klart värt en chansning.

     

Skicka en kommentar

<< Home