Blondies blog

tisdag, februari 23, 2010

Tror jag stannar hemma resten av veckan

Tog närmare 2 timmar hem idag, en sträcka som annars tar 10-15 minuter. Igår tog det över en timme. Tack snälla SL för att ni förstör den lilla fritid man har kvar.
Idag fick jag dessutom GÅ hem i den isande kylan den sista biten. En promenad på sisådär 2o-25 minuter. Kanske inte så långt, men i isande kyla, ingen mössa, iskalla jeans och förfrusna öron så är man inte så munter längre.

Helgen skulle spenderas i Västerås, men det var bara att stanna hemma, inga tåg gick där inte.
SJ hade iallafall den goda smaken att betala tillbaka mina pengar för biljetterna.

Måndagen skulle spenderas hos familjen Olsqvist och hälsa på nya deras nya lilla tillskott för första gången. Men det sabbade såklart SL oxå.

Tur att man har snälla kollegor som skjutsar och hämtar en lite här och där.

Nu är jag jäkligt trött på både SL, vintern och kylan. Jag vet att jag är långt ifrån den enda som är drabbad, men det är väldigt skönt att gnälla av sig. Så det så.