Blondies blog

tisdag, februari 13, 2007

Vad gör jag för fel?

Det har brunnit på Phi Phi island... Okej, jag tar det från början.
Första gången jag var i Thailand kom tsunamin... ett par dagar efter att vi kom hem (vi var på Patong Beach, som blev rejält förstört).
En gång ett tag därefter skulle jag med ett tåg från Västerås. Tog dock ett tidigare av nån anledning. Tåget jag skulle ha tagit krockade med en bil.
Nåt år efter det åkte vi till Paris. Strax efter att jag kommit hem brann grannhotellet ner (plus att det brann på hotellet där vi bodde en natt oxå medans vi fortfarande var kvar, men det gick bra efter lite panikrusande ut).
Nu har jag varit på Phi Phi. Där har det nu brunnit, minst 10 hus nerbrunna plus att de fick riva ett gäng hus för att förhindra totalförstörning (husen står väldigt tätt där).

Dagens lärdom: Åk inte någonstans där jag nyligen har varit.

4 Comments:

  • At 13 februari, 2007 21:09, Blogger Carro said…

    Jenny, du måste börja syssla med välgörenhet eller nåt. Någon där uppe har tydligen stora planer för dig.

     
  • At 15 februari, 2007 15:41, Blogger Anette said…

    Okej gums, det är noterat. Skicka gärna lista på ställen dit du ska den närmaste tiden - inkl. ställen i Sthlm så jag vet när jag snart ska ut och resa... ;)

     
  • At 16 februari, 2007 09:11, Blogger jennypenny said…

    Anette, betyder det att du är på väg till kylan??? Brrr... :)

     
  • At 18 februari, 2007 13:56, Blogger Anette said…

    Mmm, det gör det :) Ska bli kul att komma hem på ett par dagar...fast ser inte riktigt fram mot kylan. Min garderob innehåller inga "kylkläder" längre....kommer frysa arslet av mig (ursäkta språket!) *hutter*

     

Skicka en kommentar

<< Home