Blondies blog

lördag, mars 10, 2007

Utmaning tydligen

Jag har blivit utmanad av Carro

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Slutligen väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Okej, jag kör lite light saker, alla grejer jag först kom på va så knäppa...

* Jag drömmer sjuka drömmar om Magnus Härenstam!
Okej, nu var det ett tag sen, men det pågick i ungefär ett års tid, och jag har ingen aning om var drömmarna kom ifrån. Jag vill påpeka att det inte va nå snuskiga drömmar (tack och lov!) utan vi va ute på stan, fikade osv. En gång va Lasse Berghagen med oxå (något som är lite sjukt där är att jag senare har läst att han och Mr Härenstam är rätt tajta kompisar på riktigt).
Jättekonstigt!

* Jag har rejäl fotfobi!
Fötter är bland det äckligaste jag vet, har t o m problem med mina egna. Om nån kommer åt mig med sin fot så kan jag flyga en halvmeter upp i luften och skrika.
Har t o m tvingat folk att gå och tvätta händerna när jag vet att dom varit i kontakt med fötter innan dom tar i mig sen.
Att prova eller låna andras skor är en tuff utmaning för mig, men jag jobbar på det.

* Skräckfilmer!
Jag är så otroligt jävla lättskrämd, blir skrämd flera gånger om dagen (oftast på jobbet, dom utnyttjar det dom jävlarna) så att jag hoppar högt.
Skräckfilmer får jag panik av, men jag MÅSTE bara titta ändå! Tror att jag gillar lite att bli skrämd ändå... Iallafall, om jag har kollat på nåt läskigt på TV ensam (räcker med "Lost" eller nåt) så måste jag slå på en barnkanal på TV:n efteråt. Bäst till ligger Cartoon Network. Kikar lite på tecknat ett tag, och sen är allt glömt och som det ska vara igen. Tack Cartoon Network!

* Text-TV!
Jag är besatt av det uråldriga fenomenet text-TV. Kollar varje dag, oftast flera gånger. Kanal 5 har den bästa text-TV:n. Där kollas nyheter och sen sidan 400, där det är nytt kändis-skvaller varje dag. Men det finns flera andra kanalers text-TV som oxå spanas in.

* Jag blir ALLTID sjuk när jag reser bort på semester!
Alltid! Och det är inte så att jag blir förkyld eller så... Nu när jag kom hem från Thailand låg jag däckad i lunginflammation. I Bulgarien i somras hade jag så hög feber att jag svimmade in i risbuskar och slog upp halva skallen. Thailand året innan... kom hem med den konstigaste ögoninflammationen någon läkare i hela Sthlm hade sett, dom kunde inte ens hjälpa mig (ögat satt nere på kinden!). Jag kan fortsätta och berätta flera skumma sjukdomar, men det kanske räcker här. Innan jag åkte till Thailand nu i år hade mina kollegor vadslagning om vilken sjukdom jag skulle komma hem med. Ingen hade rätt dock.

* Jag är rädd för rödhåriga killar!
Tänker inte utveckla detta, ni som känner mig väl vet sanningen och hur jag tänker...

Sådär... ska skicka detta vidare till några nu, ser fram emot att läsa! Haha.