Blondies blog

söndag, mars 08, 2009

Småbakis

Lite småbakis idag, men mest seg bara. Tror det är värre för vissa andra... ;)
Vi var ute och åt på Koh Phangan igår (den maten är värd 2 timmars väntetid på bordet, det finns ju en schysst bar!). Fantastisk mat som vanligt, men är fortfarande lite sur att deras "very hot" inte är VERY hot. Herregud, då ska svetten rinna och halsen pulsera. Jaja, otroligt god mat iallafall. Sedan drog vi vidare till Imperiet för ett par drinkar. Jag tycker det är himla schysst ställe, gillar det verkligen! Fast igår var det lite för lugnt där (även om det var fullt), inte minsta skandal i sikte.
Av någon anledning blev vi sen lurade till Strand. Jag hade aldrig varit där, och det var ju ett lite...annorlunda... ställe. Men helt okej ändå. Schysst läge och skön stämning.
Stannade kvar där tills vi blev utkastade av personalen (efter sisådär 5 försök fick dom äntligen ut oss).
Jag slängde mig i en taxi hem, och det blev en jäkligt obehaglig resa! Han körde som en galning, körde på saker mest överallt och jag insåg att killen va nog inte helt nykter.
Sen började han prata om hur snygg jag var, undrade om jag hade killen väntandes på mig i lägenheten, om jag ville ses, om han kunde följa med upp, och en massa andra otrevliga grejer. Va ganska skönt att komma hem safe ändå.
Så sorry Taxi 020, ni blev just strukna från min lista över taxibolag jag åker med!!
(Fan. jag har inte många bolag kvar nu, har lite otur med taxichaufförer....)

Bonus igår: sprang på en gammal kompis på gymnasiet som jag inte pratat med på över 10 år, så himla kul!!!

3 Comments:

  • At 09 mars, 2009 15:42, Blogger Ammi said…

    Fy fan vilken vidrig chaufför! Blää!

    Har alltid velat äta på Koh Phangan men inte kommit dit än, men kanske får försöka ragga ihop lite tjejpolare å åka dit nån kväll :)

    Hoppas du är piggare idag ;o)

     
  • At 12 mars, 2009 09:55, Blogger Anette said…

    Oh, förutom pizza när jag kommer hem på semester så måste det bli ett besök på Koh Phangan (hey, kanske dit du och jag ska gå...eller Thai-båten). Nu kan man ju tycka att jag ju kan få sån mat här men det är nåt speciellt med det stället :) Och vad gäller "very hot" - min kära mor har alltid sagt att när man lämnar blöta fotspår efter sig på ett marmorgolv, ja då är maten precis lagom "hot".

    Yakki! Om chaffisen alltså. Du verkar vara en magnet för dom dårarna gumman ;)

     
  • At 12 mars, 2009 17:43, Blogger jennypenny said…

    Hahaha, jag är beredd att hålla med din mamma, hon verkar vara en klok kvinna! :)

    Självklart är jag på för en date till Koh Phangan! Alltid!

    Ja, det är nåt med mig och taxichaufförer... Jag får väl börja med privat-chaffis snart...

     

Skicka en kommentar

<< Home